LogoKlub Miłośników Starych Tramwajów
Menu

Noc Muzeów 2007

W tym roku Noc Muzeów została zorganizowana już po raz trzeci. W nocy z 19 na 20 maja odbyły się dwie imprezy, w organizacji których brał udział Klub Miłosników Starych Tramwajów. Możliwość zwiedzenia licznych łódzkich muzeów przyciągnęła tłumy Łodzian spragnionych spotkań z historią naszego miasta.

Trambusem do Muzeum


W „Noc Muzeów” miłośnicy muzeów i wszyscy interesujący się historią komunikacji miejskiej w Łodzi mogli zwiedzać Muzeum Komunikacji MPK–Łódź przy ulicy Wierzbowej 51. Dowiozła ich tam replika zabytkowego tramwaju Herbrand, czyli popularny „trambus”, na co dzień kursujący po ulicy Piotrkowskiej. W „Noc Muzeów” odjeżdżał on z placu Wolności, skąd przejechał ulicą Północną do Sterlinga, następnie przez plac Dąbrowskiego, Narutowicza i w Wierzbową do siedziby Muzeum Komunikacji. Z ulicy Wierzbowej do placu Wolności trasa powrotna wiodła ulicami Wierzbową, Narutowicza, plac Dąbrowskiego, Sterlinga, Północną, Ogrodową, Zachodnią, Legionów do placu Wolności. Nocne przejazdy były bezpłatne.

W zwiedzaniu Muzeum Komunikacji oraz poznawaniu historii komunikacji miejskiej w Łodzi pomagali pracownicy MPK oraz członkowie Klubu Miłośników Starych Tramwajów.

O Muzeum Komunikacji Miejskiej

Odjazdy z pl. Wolności:
21:00
22:00
23:00


Odjazdy z Wierzbowej:
21:40
22:40
23:40


Za każdym razem trambus wyruszał z placu Wolności szczelnie wypełniony przez osoby chętne do zwiedzenia nietypowego muzeum, jakim jest placówka przy Wierzbowej. Po szybkim przejeździe do celu można było zacząć zwiedzanie Muzeum Komunikacji Miejskiej, gdzie obowiązkowym punktem programu była pamiątkowa fotografia za sterami Herbranda odtworzonego we wnętrzu. Ciekawość wzbudzały fotografie przedstawiające te same miejsca przed ponad stu laty i obecnie. Każdy chętny mógł zapoznać się z działaniem nastawników tramwajowych, dawnych kasowników i dzwonków.

Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007
Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007
Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007   Noc Muzeów 2007


Śladami pamięci


W innej części miasta na specjalnej linii łączącej Muzeum Tradycji Niepodległościowych przy ul. Gdańskiej 13 z jego oddziałem na Radogoszczu (Zgierska 147) kursował tramwaj typu N należący do Tomasza Adamkiewicza. Wagon zabierał wszystkich chętnych do zwiedzania obu tych placówek, a jego trasa przebiegała następująco:

HELENÓWEK - Zgierska - Zachodnia - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY

Odjazdy z Helenówka:
20:00
22:00
00:00


Odjazdy z Kozin:
21:00
23:00
01:00


Na tej linii frekwancja równiez dopisywała, gdyż chętnych do zwiedzenia Muzeum Tradycji Niepodległościowych i jego oddziału nie brakowało. Niecodzienny sposób komunikacji między tymi dwoma placówkami przyciągnął wielu ludzi interesujących się historią Polski i Łodzi, a nie mających czasu na zwiedzanie w zwykłe dni.

Noc Muzeów 2007 Enka na pętli Koziny.
Noc Muzeów 2007 Długi przystanek na Legionów przy Gdańskiej. Tu można było wsiąść do tramwaju po zwiedzeniu Muzeum przy Gdańskiej.
M jak Muzeum


Ponadto, w „Noc Muzeów” w godz. (około) 17:35 – 1:45 kursowała specjalna linia autobusowa linia M na trasie: Tymienieckiego, Przędzalniana, Piłsudskiego, Sienkiewicza, al. Kościuszki, Nowomiejska, Zgierska, Sowińskiego, Zgierska

W przeciwnym kierunku autobusy linii M kursowała trasą: Zgierska, Sowińskiego, Zgierska, Zachodnia, Ogrodowa, Gdańska, al. Kościuszki, Tymienieckiego, Przędzalniana, Tymienieckiego. Przejazdy, podobnie jak „trambusem” do Muzeum Komunikacji przy ulicy Wierzbowej 51 były bezpłatne.

Na linii M uruchomionej przez MPK kursowały dwa przegubowe autobusy, które co pół godziny zabierały spod muzeów niemałe grupki nocnych zwiedzających. Linią M mozna było dojechać do Centralnego Muzeum Wółkiennictwa, Muzeum Kinematografii, Muzeum Etnografii, Muzeum Sztuki Współczesnej oraz Muzeum Tradycji Niepodległościowych (Gdańska oraz Radogoszcz).

Noc Muzeów 2007 Na linii M kursował Mercedes Citaro G (2687)...
Noc Muzeów 2007 ...oraz Volvo B10LA (3047).
 Strona założona: 24.02.2003
Ostatnia aktualizacja tej strony: 20.05.2007
Copyright © Klub Miłośników Starych Tramwajów