LogoKlub Miłośników Starych Tramwajów
Menu

40. rocznica uruchomienia linii 41bis

Niektóre imprezy planuje się z dużym wyprzedzeniem, inne realizuje się w trybie błyskawicznym. Tak było w tym przypadku - z powodu zbliżających się prac związanych z przełączaniem pętli w Chocianowicach, postanowiliśmy w trybie pilnym zorganizować imprezę upamiętniającą 40. rocznicę uruchomienia linii 41bis. Wycieczka odbyła się w niedzielę 26 kwietnia 2009 roku, a do Pabianic pojechaliśmy wagonem typu 5N (154) należącym do Tomasza Adamkiewicza.

Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 9:00 na Helenówku, gdzie enka stacjonuje na co dzień. Kwadrans później już gnaliśmy trasą linii 46 na południe. Jedynym przystankiem po drodze był plac Wolności, gdzie wykonaliśmy kilka pamiątkowych zdjęć. Potem z Chocianowic ruszyliśmy piękną linią podmiejską, na której pierwszym przystankiem był fotostop w Ksawerowie. Stamtąd pojechaliśmy na pętlę Duży Skręt, a z niej do krańcówki przy ul. Wiejskiej. Troszkę się po Pabianicach pokręciliśmy, zatrzymując się gdzieniegdzie na fotostopy wywołując tym samym ogromne zainteresowanie mieszkańców miasta. Plan przejazdu przedstawiał się następująco:

HELENÓWEK – Zgierska – Nowomiejska – pl. Wolności – Legionów – Gdańska – Kopernika – Żeromskiego – al. Politechniki – Pabianicka – PABIANICE (Wiejska) – DUŻY SKRĘTPABIANICE (Wiejska) – Pabianicka – al. Politechniki – Żeromskiego – Kopernika – Gdańska – Legionów – pl. Wolności – Nowomiejska – Zgierska – HELENÓWEK

Wycieczka zakończyła się przed godz. 14:00 na Helenówku. Przejazd miał charakter zamknięty. Z racji ograniczonej pojemności wozu na wycieczkę udział w wycieczce zgłaszano wcześniej organizatorowi.

Linia 41bis została uruchomiona 20 maja 1969 roku i była de facto wewnętrzną linią lokalną w Pabianicach. Jej kursowanie zawieszono z dniem 1 stycznia 1998 roku. Kursowała w relacji Duży Skręt – Wiejska, a spotkać można było na niej wagony różnego typu (od 5N do 805N).

40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Tuż przed wyjazdem z zajezdni Helenówek.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Krótki postój na placu Wolności.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Fotostop w Ksawerowie.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Pabianice, pętla przy ul. Wiejskiej. Obok tramwaj linii P.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Tramwaj linii P już wyruszył, zaraz ruszymy i my.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Obowiązkowy fotostop przy Zamku.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Przy okazji enka została wyświęcona.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Postój na Dużym Skręcie.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Obowiązkowy kadr z mleczykiem. Duży Skręt.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Tramwaj wjeżdża na pętlę Duży Skręt. W tle szosa w kierunku Łodzi.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Enka juz na pętli.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Pośród morza zieleni.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Ujęcie z krzakiem.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Umajony wagon.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 W kwiatach.
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 I jeszcze jedno ujęcie w kwiatach
40. rocznica uruchomienia linii 41bis 1969-2009 Stary tramwaj i stary drewniaczek z ul. Warszawskiej. Nieco nowsze są anteny satelitarne.
 Strona założona: 24.02.2003
Ostatnia aktualizacja tej strony: 27.04.2009
Copyright © Klub Miłośników Starych Tramwajów